A Keleti pályaudvart és Hatvant összekötő EU-s tervezés keretein belül megvalósuló vonalfejlesztés a XVII. kerületre is jó hatással lesz.
Naponta tízezrek használják ingázásra a hatvani és az újszászi vonalakat. A XVII. kerületben is több állomás van. Sokan Rákosligeten vagy Rákosnál szállnak vonatra reggelenként és a Keleti pályaudvaron keresztül utaznak a belvárosba. Vannak olyanok is, akik Budapestre érkezve itt szállnak le a vonatról. Őket érintik a fejlesztéssel járó változások.
Rákosmentén a Madárdombnál új vasúti megállót hoznak létre.
Kőbánya felső és Rákos, illetve Rákos és Rákosliget között harmadik vágány épül, aminek köszönhetően helyreáll a vonatok eredeti 100 kilométer per órás pályasebessége. Legalábbis ennek technikai lehetősége adott lesz.
Bővülnek a P+R és a B+R kapacitások is annak érdekében, hogy fejlődhessen az itt lakók közlekedési kultúrája.
Rákosnál a több szintű elágazódásokat fognak kiépíteni, hogy egyszerre több vonat kelhessen át az állomáson. A Tárna utcánál felüljáró épülhet az autós forgalomnak is.
(képünk illusztráció)
Kőbánya felső vasútállomás átkerül az Élessarokhoz
A Keleti pályaudvart és Hatvant összekötő EU-s tervezés keretein belül megvalósuló vonalfejlesztés Kőbányára is jó hatással lesz.
A Kőbánya Felső Resti járvány idején is várja vendégeit
A kijárási korlátozás miatt csak este nyolcig lehet nyitva Kőbánya egyik leghangulatosabb kocsmája, ráadásul nem lehet bemenni. Ennek ellenére kitartanak.
A Fidesz egy raktárcsarnokot akar felhúzni Rákosmente egyik zöldövezetében
Amikor a Jobbik szerette volna egy ipari parkkal fellendíteni a XVII. kerület gazdaságát, akkor a kormány keresztbe tett nekik. Most meg a lakóházak közé építenének egy hatalmas monstrumot.
Környei Balázs András: Mi lesz a megüresedett gyermekorvosi körzetekkel?
Mi sem mutatja jobban, hogy a Fidesz által vezetett Rákosmentén nem mennek jól a dolgok, minthogy egyre másra maradnak gyerekorvos nélkül a körzetek.